Navega pel mes

Febrer de 2020

Més informació

Si voleu saber més sobre els temes i continguts dels articles que hem inclòs en la nostra pàgina web podeu llegir aquesta altra pàgina,que s’anirà actualitzant a mesura que anem trobant articles d’altres blogs o altres pàgines que puguin servir per complementar la informació. També posarem pàgines que hem consultar per enriquir el contingut de la nostra pàgina web:

¿Eres adicto al móvil? Los 10 síntomas que te lo dirán

https://cadenaser.com/ser/2015/03/06/ciencia/1425641825

https://planoinformativo.com/420213/7-enfermedades-oculares-por-el-uso-de-la-tecnologia-salud

 

NOMOFOBIA, ADICCIÓN AL MÓVIL

 

 

Malalties

En aquest apartat explicarem les possibles malalties que poden ocasionar l’ús del món digital. Explicarem al detall que ocasiona les malalties i a on acudir en cas de patir alguna. També explicarem què cal fer per prevenir-la (a hàbits saludables posarem consells generals per evitar malalties i addicció).

 

Hàbits saludables

Necessites posar mesura a la teva addicció a les pantalles per tenir una bona salut digital? No et preocupis, en aquest apartat podrás informarte sobre els hàbits que hauràs de començar a tractar i consells que t’ajudaran a controlar la situació.

  • Es recomana no descarregar jocs al mòbil sinó millor a les tauletes, ja que com el mòbil és una eina que ens acompanya dia darrere día al veure les icones dels jocs poden haver-hi més temptacions de jugar, en canvi si les tenim a un altre dispositiu que no utilitzem tant aconseguirem reduir el temps d’ús d’aquests jocs.
  • No agafar cap dispositiu amb pantalla quan ens aixequem pel dematí, millor esperar-se mita hora un cop t’has aixecat. Si fem aquest fet diàriament el nostre cervell
  • Desactiva les notificacions que et molestin i deixa el mòbil en silenci quan estàs fent alguna tasca important (deures, la llista de la compra…). No sempre has de poder estar disponible per a tothom.
  • Crea un pla d’ús i posa’t els límits tú mateix. Marca’t algún moment del día per desconnectar de la tecnologia i aprofita per fer activitats a l’aire lliure o sortir amb els amics.
  • Busca’t un hobbie i així quan no tinguis res a fer puguis practicar-lo (esport…).
  • Evita tenir-lo sempre a prop i si necessites consell parla amb alguna persona de confiança.
  • La regla 20-20-20: Per evitar aquests problemes, una bona recomanació és seguir aquesta regla, creada per Jeffrey Anshel, oftalmòleg i propietari d’una consultoria que ajuda a les empreses a minimitzar el dany en els ulls dels seus empleats. La regla és molt senzilla i és la següent: cada 20 minuts una persona ha de mirar fora del seu escriptori per 20 segons i enfocar una cosa que es trobi a uns 6 metres.

 

D’aquesta manera, s’aconsegueix que els ulls no estiguin enfocant en curtes distàncies durant tant de temps, alterant la seva distància focal i permetent el seu descans. Altres bones recomanacions serien parpellejar amb més freqüència per refrescar l’ull al produir llàgrima, o col·locar el monitor a una distància entre 50 centímetres i 1 metre dels ulls.